wtorek, 28 stycznia 2014

Montenegro

Jestem montenegroholikiem :) W żadne inne miejsce nie ciągnie mnie tak bardzo jak tam. Byłam już trzy razy i choć Czarnogóra to mały kraj jestem pewna, że znalazłoby się jeszcze coś ciekawego do zobaczenia, czego nie widziałam wcześniej. A nawet jeśli nie, wcale mi to nie przeszkadza :) Chętnie jeszcze raz odpocznę w Peraście, zjem śniadanie nad Pivą, sprawdzę jak zimna jest Tara, zachwycę się Jeziorem Szkoderskim, posłucham śpiewu muzeina w Ulcinju. 

Czarnogóra w 30 kadrach :)






29 komentarzy:

  1. Publikowanie takich zdjęć w okresie kiedy za oknem tak paskudnie powinno być zabronione !!!
    Kocham Chorwacje , najbardziej tą poza szlakami .... Więc rozumiem Cię doskonale . W takich miejscach można się zakochac !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię Chorwację, ale Czarnogóra jest według mnie lepsza, taka bardziej "dzika" i mniej chyba skomercjalizowana (jeszcze). I bliżej do Albanii, a tam też fajnie :D

      Usuń
  2. Wow! Zdjecia jak z katalogu jakiegos ekskluzywnego biura podrozy… cudne miejsca.. Naprawde nie dziwie sie, ze jestes zauroczona Czarnogora, dawno juz zadne zdjecia "wycieczkowe" nie zrobily na mnie tak ogromnego wrazenia! Chce tam!
    Pozdrawiam. Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy :) Myślę, że te zdjęcia nawet w połowie nie oddają piękna tego miejsca :)

      Usuń
  3. Masz rację! Jest piękna, piękna niewyobrażalnie i ma magię! Byłam raz, została w moim sercu na zawsze:) Zdjęcia obłędne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne zdjęcia! Zakochałam się! :)
    To takie przedłużenie Chorwacji. Piękne tereny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam Bałkany i mogłabym jeździć tam co wakacje :) fajnie, że są tak blisko :)

      Usuń
  5. Pięknie!!! Tam jeszcze nie dotarłam ale chyba wszystko przede mną;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wrzucanie takich zdjęć o tej porze roku, kiedy za oknem nawet nie śnieg, ale jakaś breja z soli i piachu, to naprawdę brak serca! Pięknie. Mam nadzieje, że właśnie te rejony odwiedzę w te albo przyszłe wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Na pewno nie będziesz żałować :) A mi właśnie takie zdjęcia pozwalają przetrwać zimę. Nie cierpię zimna, śniegu, braku światła.. I czekam z niecierpliwością na ciepłe, jasne i długie dni.

      Usuń
  7. Łoooooo! Kochana, B O S K O!
    Jakie magiczne fotki :) Nawet nie umiem pokazac ulubionej, bo musialam wybrac wszystkie 30 :)
    I ty w tej zwiewnej spódnicy! No miodzio :)
    A w Czarnogórze byłam tylko przejazdem przy okazji Chorwacji, a teraz widzę że powinnam się tam wybrac na dłużej :)
    Dziekuję ci za tak pięknego i inspirującego posta!
    xxxx

    P.S. To ja jeszcze poprosze jakieś wskazówki, co koniecznie trzeba tam zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Najlepiej wszystko! :p Wystarczą dwa tygodnie i przy intensywnym zwiedzaniu jest to do zrealizowania. Kraj jest mały, różnorodny, odległości między atrakcyjnymi miejscami niezbyt duże. Chętnie podzielę się info jeśli tylko będziesz miała plany tam się wybrać :) Polecam też Albanię, zwłaszcza osobom które lubią miejsca, gdzie jest niewielu turystów ;)

      Usuń
    2. To ja dołączę się do pytania, co warto zobaczyć? Zaznaczam, że zatrzymamy się w Zatoce Kotorskiej. 6 lat temu zwiedzaliśmy oczywiście Kotor, który mnie urzekł i Park Lovcen, który też, mój Jurek objechał rowerem, bo to zapalony kolarz jest;) Zresztą rowery zawsze zabieramy ze sobą. W Albani byliśmy przejazdem, polecasz tam wakacje?

      Usuń
    3. W Kotorze warto wejść na twierdzę, z której widać Bokę, no i Lovcen też oczywiście przepiękny :) Polecam Perast, Półwysep Lustica. Z bardziej oddalonych od zatoki miejsc warto zobaczyć Stary Bar, Jezioro Szkoderskie, przejechać się kanionem Pivy i Tary, zobaczyć PN Durmitor :)

      Usuń
    4. Dziekuję. Wszystko zapisałam ;)

      Usuń
  8. Ależ przepięknie zrobione zdjęcia. Po prostu Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  9. Absolutnie piękne zdjęcia. To co pokazują jest takie.... że chcę wstać, spakować się, wyjść, trzasnąć drzwiami i pojechać właśnie w miejsca ze zdjęć (Już nie będę prawić o stanie technicznym zdjęć, który zwala z nóg!)
    Proszę o więcej takich postów :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Widoki są tam niesamowite. Teraz marzy mi się Norwegia, Islandia, ale to już byłyby droższe wyprawy. Po zachwyceniu się Boką Kotorską wiem, że fiordy to jest to co koniecznie chciałabym w życiu zobaczyć ;)

      Usuń
  10. Link do tego posta, podsunęła mi Marysia z bloga
    Bo ona wie, że na wakacje z rodziną zamierzam pojechać do Czarnogóry, a dokładnie do Zatoki Kotorksiej.
    Byłam tam ponad 6 czy 7 lat temu i się w niej zakochałam ,podobnie jak Ty ;)
    Zdjęcia Twoje są przepiękne, nasuwaja mi moje wspomnienia.
    Szkoda, że nia mam tak pięknych zdjęć, ale wówczas nie miałam aparatu cyfrowego;)
    Czy znasz jakieś fajne noclegi właśnie w Zatoce Kotorskiej? Właśnie jestem na etapie szukania ;)
    pozdrawiam
    http://szafaaleksandry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nigdy wybierając się na Bałkany nie rezerwowałam noclegów, zawsze jedziemy w ciemno i szukamy na miejscu. Powiem szczerze, że nie przywiązuję do tego większej wagi, nie zostawiam sobie wizytówek i trudno mi odpowiedzieć na to pytanie. Zawsze jednak szukaliśmy czegoś w Peraście i Ulcinju. Perast jest bardzo spokojnym miejscem i dobrą bazą wypadową, więc zawsze byliśmy zadowoleni. Jedyny nocleg, który pamiętam i szczerze polecam to niedaleko Perastu w Risanie "Stella del Mare". Ulcinj jest za to bardzo chaotyczny i trzeba mieć nerwy ze stali poruszając się po nim samochodem, ale ma swój orientalny urok.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź;)
      Ja również zawsze w w ciemno jeżdziłam, szukając noclegów na miejscu. Ale mam małego czorta, który nazywa się Natalia i ma 2 i pół roku, która ma pokłady ogromnej energii w czasie podróży i wolę coś wcześniej zarezerwować. Podróżując kiedyś ze starszą córka Emilką, która ma teraz 11 lat, nie było takich problemów;) Ulcinj odpada, byliśmy tam, straszny harmider tam panuje, ale plaże są boskie ;) Zobaczę w Paraście, co polecają - Zatoka jest piękna! pozdrawiam!

      Usuń
  11. Zapomniałam dopisać, że Marysia z bloga http://addicted-to-passion.blogspot.com/ ;))

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale czad! Namówiłaś mnie na wakacje tam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne miejsce, świetne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem zachwycona Waszymi zdjęciami. W Czarnogórze jeszcze nie byłam, tylko słyszałam od wielu ludzi, że warto tam zajrzeć. Zachęciłaś mnie. Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń